Tråd: Tagatose
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-11, 08:35   #8
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatose

Nå har jeg mailet med en Asgeir fra funksjonell mat og dette var det han sa:
Hei,
Innholdet i Tagatosesukettene er følgende:
Tagatose (20%), lactose, vernet CMC, leucine, starch, sucralose (9%).

En pakning på 6 g inneholder 100 suketter, altså inneholder en sukett kun 0,012 g (12 mg) Tagatose. Nesten all søtsmak kommer fra sucralosen, så da kan man like gjerne bruke Splendasuketter.

Vi har valgt å ikke ta inn sukettene i sortimentet foreløpig. Innholdet av Tagatose er så lite i disse sukettene at de etter vår mening ikke smaker noe bedre enn andre suketter man får kjøpt i butikken. Vi har derimot Tagatesse sticks, som er Tagatesse i praktiske porsjonsposer på 2,5 g tilsvarende 5 g sukker.
Jeg hadde også foretrukket at tagatesse sticks kun inneholdt Tagatose, men produsenten har brukt akkurat samme innhold her som i Tagatesse. I praksis fungerer denne sammensetningen bra:
Tagatose (39,9%), isomalt, food fibres: inulin and oligo-sacharides, sucralose (0,02%).

Vennlig hilsen
Asgeir Ruud

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat