Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-05, 17:03   #15
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Fluortabletter

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Litt artig tråd i lavkarbo.no. Jer er også sær- liker ikke flourtilskudd.
Bruk av tannkrem med flour og skylling med flour ( som spyttes ut) reduserer forekomsten av carries med 50%. Men trenger vi ta tabletter og utsette hele kroppen for flour?

Flourose kan oppstå ved inntak av 0,1 mg flour/kg ( tabletter,drikkevann,tannkrem m.m.)
Det viser seg i misfargninger på tennene -hvite flekker.Tennene er ikke svekket så plagene er av kosmetisk natur. Høyere doser kan medføre større skader på tennene som da svekkes.
Ved slike doser vil også sener kunne forkalkes og bevegeligheten bli redusert.Man kan få endret skelettstrukturen og endelig få smerter i enden av de lange rørknokler.

Uten det er sikker sammenheng, er det tankekors, at kvinner i Norge tross stort melkekonsum ( les kalsium), ligger på verdenstoppen når det gjelder beinskjørhet.

Vennlig Hilsen
Torkil

Det var vel neppe fluortabletter da dagens benskjøre kvinner vokste opp, så årsaken var vel neppe fluor???
Poenget må vel være å finne riktig nivå av fluor. Jeg tror at vi får i oss for lite fluor gjennom kosten og drikkevannet.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat