Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-04, 20:42   #2
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

KAL stevia er nok ikke ute av produksjon, men tatt ut av forretningens/kjedens sortement. Årsaken er at Mattilsynet støtter seg på EU's vitenskapelige råd som har lest noe forskning som viser at stoffet visst kan ha negativ virkning på menns forplantningsevne, og en annen forskning som sier at stoffet kan gi avfallstoff som er vanskelig for kroppen å bryte ned... EU har forbudt stevia, og dermed innretter Norge seg etter det.

Til første punkt sier jeg: Prevensjon?
Andre punkt: Vanskelig å bryte ned? Hva med syntetiske stoffer da? Det erke mulig å bryte dem ned...

BjørkeSøt? Hva annet står det på etiketten? Hva er det laget av?

Jeg vet NutriSweet har 99,8g karbohydrater, men disse skal være av en type som ikke taes opp...