Sv: Desperat newbie trenger hjelp!
Kjære deg, jeg syns du skal ta deg tid til å sette deg ned, slappe av og være litt stolt av deg selv, jeg, isteden for å stresse Du har begynt å gå ned i vekt, du har startet opp en kjempeomstillings prosess for kroppen din, du spiser nå slik at du holder deg i ketose, sannsynligvis har du også lært en hel masse helt nytt både om kosthold generelt og om kroppen din spesielt -Og i tiden som kommer vil du lære enda mer og etter hvert føle deg tryggere og tryggere på det du gjør. Ta deg tid til å gi deg selv ett klapp på skulderen
Når det gjelder de små detaljene, så tror jeg som de andre her også sier at det er smart å leve strikt etter boka de første 4 ukene, det vil dessverre også si ingen alkohol, og det betyr å være svært oppmerksom på at karbene skal komme fra grønnsaker. Du skal uansett gjennom en svært stor omstillingsprosess og den omstillingsprosessen tar bare lengere tid om man ikke er litt streng med seg selv
Så jeg vil anbefale 4 uker 100% etter det som står om de første 4 ukene i boka. 
Når fettforbrenningen har kommet skikkelig i gang og du begynner å føle deg både tryggere og bedre med kroppen din, kan du heller prøve deg litt fram på hva som passer for deg. Om det er mulig for deg å ha alkohol av og til, eller om det vil påvirke vekten. Om du kan øke karbene til 15-20 g slik Gerd sier, eller om du må fortsette å ligge under 15g. Om du tåler litt nøtter og bær av og til, eller om du må være forsiktig med det osv.
Alle disse tingene er nemlig veldig individuelt, så det kan være smart å ta ting forsiktig, og istedenfor å teste alt på en gang, så test en og en ting så har du skikkelig kontroll på hvordan det påvirker deg
Ønsker deg masse lykke til og håper du senker skuldrene litt og nyter alle de positive virkningene av dette kostholdet
|