Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-11, 21:51   #10
Klara
Seniormedlem

Klara sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Du må ikke finne på å slenge i gang med vekter og opplegg, uten å få hjelp av en veileder, når du er såpass blank

Så det er ikke bare å... løfte litt til det ikke går mer? Ja, jeg er skikkelig blank!

Opprinnelig lagt inn av danielve, her.

Etter at du kommer inn med treningstøy finner du deg en sykkel eller en treddemølle og varmer skikkelig opp. 10 - 15 minutter med lett belastning f.eks. 5,5 til 6 km/h på mølla bare gåing eller lett sykling på sykkel. Kroppen må vare varm før du begynner. Dessuten står møllene og syklene ofte sånn at du kan følge litt med hva andre driver med. Du bør ikke prøve deg på styrketrening uten en instruktør eller veileder. Kanskje har du en venninne som har trent en stund som kan bli med deg. Begynn veldig lett på alt du driver med. Hvis det er et rom med matter og ribbevegg bør du begynne med litt basistrening som situps (gjerne sittende på en stor gymnastikk- ball). Alle øvelsene hvor du bruker din egen kroppsvekt er bedre enn å drive med tunge vekter!

Takk for innspill! Skal se om ikke jeg finner en treningsvenninne!

*

Foresten noen som vet hvorfor tittelen på innlegget mitt ble forandret? *nysgjerrig* "Ehh..." har blitt borte.