Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-11, 13:04   #14
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Opprinnelig lagt inn av kroi, her.

Kalorimessig bør du ligge på ca 2050 kcal pr døgn (21 pr kg kroppsvekt) for å gå ned i vekt, og du må huske å redusere inntaket etter hvert som vekta går nedover.
Lavkarbo betyr ikke høykalori! Spis når du er sulten, spis til du er passe mett.

Dette rådet er jeg ikke enig i. Torkil sier at man i begynnelsen av kuren IKKE skal telle kalorier, man skal la kroppen regulere dette selv ved å spise når man er sulten og spise seg passe mett! Det han sier er at om man har stått stille veldig lenge, kan man prøve å begrense kaloriinntaket til det du her nevner. En ukes stillstand kan aldri regnes som lenge! Derfor synes jeg ikke dette er riktig råd til nybegynnere.

Jeg er imidlertid helt enig med deg i at man må prøve å spise passe mengder, hvis man overspiser går man ikke ned i vekt. -Men noe av læringen gjennom dette er nettopp å lære seg å skille mellom det at kroppen er sulten og det å "ha lyst på" noe.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat