Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-11, 15:01   #32
tuvamor
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2011
tuvamor er på en erverdig vei

Sv: Sønnen vår på snart 4 år biter.....

Hei hei...når jeg så innlegget ditt og noen av svarene du fikk så måtte jeg melde meg inn slik at jeg fikk svart deg med en gang.. jeg trur ikke de foreldrene som svarer her vet hvor sårt det er å ha barn som biter....og en ting skal jeg si med en gang...ikke bit tilbake..
Det hjelper mange ganger ikke..min sønn mente at hvis jeg bet han så kunne jo han bite meg....min sønn bet fra han var 2 otil 4...desverre så er det faktisk like naturlig at barn biter,like naturlig som når de slår, dytter osv...og det skjer hele tiden i alle barnehager ..det er bare det at bitemerke synes veldig lenge etterpå.....jeg har vært kjempe frustrert og har ikke turt å la sønnen min være alene med noen barn...og tru meg jeg har gjort alt jeg kan i forhold til straff..time out i trappen osv...jeg var så heldig at hun som jobbet i barnehagen forklarte meg at det er naturlig at barn reagerer med biting der de er usikre..hun gav meg også en bok som jeg kunne lese om biting...og den roet meg ned...trur alle foreldre skulle lest den...i hvertfall de som opplever at barnet sitt blir bitt...tru meg...frustrasjonen er som regel størst for foreldrene til den som biter....men en trøst til deg som skriver inn er....snakk rolig om det om og om igjen..forklar at barnet han eller hun biter får veldig vondt...og han ville ikke likt å bli bitt selv ? Og fortsett med time out eller det du pleier....det gir seg tilslutt....men barna vil alltid reagere på en eller annen måte hvis noen tar leken de har osv...og det er veldig naturlig.

tuvamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: det er i motbakke det går oppover Svar med sitat