Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon
Opprinnelig lagt inn av kroi, her.
Poenget med å presisere 21 kcal pr kg kroppsvekt var å vise at matinntaket de foregående dagene (kun fire dager rundt 2000 kcal, resten over 3000 kcal) er grunnen til at h*n nok ikke kan regne med å gå ned i vekt. (Se tabellen h*n har lagt inn).
Jeg er helt enig med deg i at 3-4000 kalorier høres høyt ut hvis en ikke trener veldig mye
For meg har imidlertid den prosessen med å forstå kroppens signaler vært helt essensielt for å lykkes med dette. Pga kh abstinenser, sult, sug, og innarbeidede ideer om å spise hver 3. time, hadde jeg også en tendens til å overspise i begynnelsen av kuren. Etter hvert som blodsukkeret stabiliserte seg, fettforbrenningen kom skikkelig i gang og jeg leste og lærte mer om prosessene i kroppen, så ble jeg også flinkere til å lytte til den. Og det har vært en fantstisk befrielse å komme til ett punkt der sulten ikke lenger sitter i hodet, men faktisk sitter i magen og kroppen der den skal være. For meg er dette noe av den viktigste lærdommen jeg har gått igjennom, og som gjør at jeg er overbevist både om at jeg vil nå målene mine og om at jeg kan leve LCHF resten av livet og greie å holde vekten stabil
Divegirl: Fantastisk flott nedgang - ja, du har stå rett, de kiloene vi har for mye har definitivt ikke kommet på i løpet av dager, så derfor må vi regne med at det tar litt tid å få dem av også!
Sist redigert av bente1 : 27-08-11 kl 18:23.
|