Sv: Magnesium HURRA
Magnesium er litt muskelavslappende og kan hjelpe på innsovning. Denne effekten gjør at mange ønsker å ta dem på kveldstid. (Jeg har ikke fått den effekten og tar magnesium "når det passer".)
Du kan nok ta 2 tabletter om du ønsker en periode, men å overskride anbefalt døgndose over lenger tid er ikke å anbefale. Magen vil også kunne si ifra at det blir "nok". 
Om du tenker for søvnen sin del så vil jeg råde deg til å ta én... og ha et glass vann og en tablett til liggende på nattbordet. Så trenger du ikke å spise deg til diarré uten å ha forsøkt med "minste" dose først.
Ellers er det viktig å roe ned og unngå stress og oppkvikkende midler (som kaffe eller svart te) før sengetid. Videre hjelper det å få en god dose dagslys på dagtid og å unngå sterk, kunstig belysning seint på kvelden. (OG det gjelder både TV og PC!) Ta heller et varmt bad, gjerne med en bok og litt dempet belysning, puss tennene og kryp i seng uten å slå på sterkt lys på veien. OG ... ikke ligg og tenk på ting. Bare slapp av, kjenn kroppen synke ned i madrassen og konsentrer deg om hvor tung kroppen kjennes... Jada - jeg vet det høres ut som svada... Men jeg vet også at det faktisk hjelper. Og at det krever litt øvelse.