Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-11, 00:00   #6
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Sprekk - magevondt - allergi?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg har funnet ut at jeg blir voldsomt dårlig av gluten, og ting med mye stivelse. Derimot reagerer jeg ikke halvparten så dårlig på sukker - så om jeg først skal spise noe ikke-optimalt, tar jeg mye heller en bit mørk sjokolade enn en potet...

Såvidt jeg vet er det også ganske vanlig å "avsløre" sånne intoleranser når man har vært fri for matvaren en stund, så det kan godt hende det er noe der.

Slik har jeg det også...sukker gir meg bare litt hjertebank, ikke vondt i magen slik for mye brød og potet kan gi.....Litt av de to sistnevnte tåler jeg, men ikke hver dag nei... Utenom kveldspoteten min da...den MÅ jeg ha for å få sove...Men brød hver dag er utelukket, ikke engang hver uke....
Pære tålte jeg ikke før jeg begynte på LCHF engang....den ble brukt som avføringsmiddel...hi, hi...

Sist redigert av Bestemamma : 28-08-11 kl 15:38.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat