Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-11, 18:36   #1
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Er lavkarbo bærekraftig?

Har vært på et veldig bra arrangement her i nabolaget, arrangert av bærekraftig utvikling. Tanken bak bærekraftig er at man skal ta vare på jorda og utnytte lokale ressurser, helst økologisk. På festen solgte de t-skjorter laget av bærekraftig, og den ene hadde denne teksten:
Burn Fat
Not Oil
Lavcarbo

Og jeg tenkte, er lavkarbo egentlig bærekraftig? Er det ikke egentlig mer miljøvennlig å bruke mer korn i kostholdet enn det vi gjør på lavkarbo
?
Hvis alle mennesker hadde begynt med lchf hadde vi ikke da fått et problem med å skaffe nok kjøtt og proteiner?
Jeg tenker at i en idealistisk verden hadde man sikkert fått til et økologisk jordbruk hvor man foret opp nok storfe, gris og kyllinger på en forsvarlig måte nok til å fø alle, men det er jo evetuelt veldig langt fram i tid tenker jeg.
Hva tenker du om dette?

Endte med at jeg ikke kjøpte denne t-skjorten siden det skurret så veldig. Selv om jeg jo skjønner at det aller mest er et morsomt ordspill. Som egentlig betyr at istedet for å kjøre bil skal du spise kjøtt og fett

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat