Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-11, 20:07   #12
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Er lavkarbo bærekraftig?

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

Hvordan en spiser lchf er viktig for om det er bærekraftig eller ikke! Det er f.eks. mulig å være vegetarianer og å spise lchf.

Ketolyse er kanskje ikke mulig, men masse grønnsaker, proteiner fra flere ulike kilder - både ved å utnytte dyret, men også spise linser, bønner etc er jo en fordel.

Om et gjennomsnittlig lchf kosthold med mye hjemmelaget mat er bedre eller verre enn et gjennomsnittlig kosthold med mye halvfabrikater, men mindre kjøtt og fisk, er jo et spennende tankeeksperiment å finne ut av. Jeg aner ikke =)

Et godt poeng - at man lager mer mat fra bunnen av, med rene råvarer på lavkarbo. Men det kan man jo gjøre med et vanlig "norsk" husmannskosthold også det. Poteter er f eks enkelt å dyrke fram, krever ikke mye energi å avle fram det?
Men uansett, jeg følte meg som en hoven kverulant på denne festen som spurte hva meningen med sitatet var, og som ikke bare kunne godta at det var litt lek med ord Men dere støtter meg jo, det er liksom ikke det man først tenker med lavkarbo, at det er så veldig bærekraftig.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat