Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-11, 20:59   #1
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Hvilken foodprosessor er best?

Jeg har en kombivariant kjøpt til bruk for vanlig matlaging med KJØPT mel bl.a...
Det er en Braun, stavmixer og hakker i et og har vært helt greit frem til nå, men med LCHF kosthold bruker jeg den plutselig daglig...
Jeg kjøpte denne fordi jeg trengte både stavmixer, foodprosessor og rasper og ville ha færrest mulig dingser. Dette er jo 3i1 og samtidig er den ganske stor.

Men:
Den klarer ikke raspe osten skikkelig, det blir bare klumper og mer mos enn rasp.
Jeg kan ikke sette den på, men må holde stavmixerknappen inne hele tiden mens den går. Greitt nok så lenge jeg bare skal lage oopsierøre, men ikke så greitt om jeg skal prøve meg på fx mandelsmør.
Mandelmel klarer den heller ikke lage, bare "hakkede" mandler...

Jeg vet ikke om jeg vil invistere i en ny, siden denne bare er 3 år gammel, men er det stor forskjell på disse???

Et spørsmål til: Det har kommet vann inn i lokket... det er forseglet med en gummiforing og den er tydeligvis ikke tett nok til å være i oppvaskmaskinen
Er det noen måte jeg kan få vannet ut??? Det siver bare sakte men sikkert ut igjen og farger alt brunt (rust regner jeg med).

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat