Vis enkelt innlegg
Gammel 29-08-11, 10:37   #1
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Jeg må nok bite i det sure eplet, eller skal vi si i den saftige brødskiva ...

Jeg VET dette er spurt om før, men jeg går meg helt vill i alle oppskriftene her inne og ser hverken loff eller rundstykker for bare ost og egg

Jeg må prøve å lage et brød-brød... Jeg hadde håpet at sønnen min på 8 ville tatt til seg lavkarbovariantene som vi andre liker, men han er aldeles ikke en middags person - heller en IKKE-middags person
Så etter å ha testet ut oppsies, pizzasnurr, osterundstykker, mandellapper og litt til så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, for han liker det rett og slett ikke og han savner virkelig BRØD!
Så tenker jeg at en gang iblant kan han jo spise brød, han er 8 år, er ikke overvektig, skal ikke i noe ketose... målet er å få i ham mer proteiner og sunnt fett og bytte bort så mye brødskiver, pasta og frokostblandinger som mulig.
Det hadde jo vært greitt om jeg slapp å lage noe spesiellt til han som jeg ikke kan spise..., men det ser vanskelig ut.

Derfor spør jeg dere andre bakere der ute etter oppskrifter på godt, saftig BRØD. Om mulg skal det smake og se ut som brød, ikke smake egg og ikke inneholde gluten (ellers kan ikke jeg spise det), og ha så lite KH som mulig....
Han liker nøtter og frø og den eneste baksten han hittil har likt er mandelkjeksene med masse sesamfrø i. Men det blir jo liksom knekkebrødaktig. Han ønsker seg en myk, fluffy brødskive...

Høres umulig ut...er det det?

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat