Vis enkelt innlegg
Gammel 29-08-11, 13:49   #14
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Har aubergine - hva kan jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av dakota

Hei!

Takk for de tre linkene du la inn i tråden min! Men jeg fikk ikke opp den første og den hadde jeg skikkelig lyst å prøve! Kan du sende den til meg igjen?

Dakota

Det ser ut som det er noe feil med serveren der hvor sidene ligger.

Men:
Skjær auberginen på langs i 1/2cm tykke skiver. Legg på kjøkkenhåndduk og strø salt over. La ligge 10-15 minutter. Tørk av dråpene (skivene skal svette bra).

Snu skivene og gjenta. Pepre med litt grovkvernet pepper.

Varm olje i en panne til at det bobler når du stikker et tre-redskap nedi. Sett fram en rist med kjøkkenpapir under.

Stek skivene til de er potetgullgyldne på begge sider. (Ja, de trekker MASSE olje - derfor bør dette være snacks, ikke hverdagskost.) Hell av mest mulig olje fra skivene og legg dem på rist. Jeg synes en kjøkkenpinsett er fint til dette.

Spises helst nystekte - det er ikke lenge de beholder sprøheten.