Vis enkelt innlegg
Gammel 29-08-11, 20:54   #19
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Bønner og linser - ja eller nei på LCHF?

Jeg bruker ikke rod kidneybønner annet som en del av en salat, siden det er langt fra min favorittbønne.
Blackeyebeansalat spiser jeg både som tilbehør til middagen, som snacks med reker, skinke eller annet kjøtt i eller blandet med majones som kveldsmat/frokost.
Italienske klovner lager jeg av borlottibønner og tunfisk, og spiser det både som tilbehør til middag, eller med majones som en egen salat til kvelds eller frokost.
I kjøttgryter bruker jeg forskjellige typer bønner (har et stort utvalg i skapet fordi jeg handler mye og variert når jeg er på innvandrersjapper).
Når det gjelder linser er jeg veldig glad i de grønne og lager av og til salat av dem, andre ganger koker jeg dem sammen med kjøttet for å drøye kjøttet noe (masse proteiner i dem) og så smaker det godt. Svarte linser er faktisk gode i omeletten. Gule og rød linser synes jeg ikke så mye om; jeg pleier altfor ofte å koke dem i hel
Kikerter er selvsagte når jeg lager supper.
Hvite bønner er snadder sammen med bacon og egg eller i chilien eller også i tomatsuppe.
Må tilstå at jeg er veldig glad i bønner; de er sunne, billige og kan brukes til mye!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat