Vis enkelt innlegg
Gammel 29-08-11, 22:35   #9
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvor lenge før ta blodprøver?

Opprinnelig lagt inn av Suann, her.

Hva mente legen din med at det skulle være noe galt me blodverdiene dine?

Hadde veldig lave verdier av B12 og jern + lav blodprosent...lavt jern og lav blodprosent har jeg hatt hele livet, men B12 har jeg aldri målt før nå i sommer...men jeg har hatt diaré opptil to ganger i uken over hele døgnet i mange mange år så det har nok gjort sitt til at jeg har fått så lavt B12 om noe skal ha skylden...
Siden jeg startet med LCHF for ett år siden har jeg jo spist nettopp det som skal til for å forbedre B12-verdiene, rødt kjøtt, egg, melk osb... og det tar tre til fire år før lagrene av B12 i leveren blir så lave at det er noen fare på ferde... Jeg har holdt på med LCHF i bare ett år så det faller på sin egen urimlighet det som legevikaren min sa...

Er endelig kvitt diaréen, så om ikke mage og tarm er ødelagt med tanke på B12-opptak skal jeg etterhvert greie å øke B12 for egen maskin..... Spiser 50g Leverpostei hver dag i tillegg til alt det andre, bare for å være på den sikre siden....
Har ikke fått B12 sprøyter ennå pga. at min fastlege ikke kommer tilbake før om to uker og vikaren (som jeg likte så godt) har begynt som vikar for en annen lege....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat