Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-11, 12:53   #18
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva er grunnen til DIN overvekt?

Årsaken til min overvekt - tja. Hovedsynderen er sukkeravhengighet.

Jeg ble trillrund sånn ca da jeg var 8-9 år gammel. Uti tenårene jevnet det seg ut litt, og jeg ble "bare" passe lubben. Utviklet diverse sykdom, hadde slått meg til ro med at det var greit å være "småtjukk", så tror jeg forbrenningen eller hormonbalanse endret seg igjen da jeg passerte 20, og plutselig gikk jeg fra å ha 10-15 kilo overvekt til over 30 kg.

Hadde hårreisende matvaner og kan bare betegne meg selv som sukkernarkoman - jeg kan ikke spise mye/raske karbohydrater uten å trigge ytterligere sult og behov. Ble avhengig av å spise meg til "sukkerkoma" omtrent daglig. Ekkelt å tenke tilbake på, men jeg er desto gladere for at jeg fant veien ut av den livsstilen.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat