Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-11, 20:30   #9
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Kjøttindustri bak lavkarbodietten?

Dere kan gå inn og gi meg "liker" slik at innlegget mitt kommer høyere opp i kommentarfeltet...

Her er det jeg skrev:

Her er det da et nokså tydelig paradoks...hvorfor skulle kjøttindustrien ville sponse forskning som spenner ben under deres egne interesser?
Ville det ikke vært greiere for kjøttindustrien å legge lokk på forskning som går imot deres særinteresser....for de vil da vel selge kjøtt, ikke grønnsaker?
Men nå har de ikke gjort det, likevel blir de på sett og vis mistenkliggjort fordi de har vært ærlige og latt "sine" sponsede forskere legge ut resultatene uten å legge skjul på noe.....Dette skal de ha all ære av, ikke bli mistenkliggjort for....

Vi Lavkarbo/LCHF tilhengere skulle naturlig nok helst sett at resultatene i forskningen som her er gjort hadde vært annerledes....Men med den svært industrialliserte kjøtt/melk/korn/egg/fiske - produksjonen som foregår nå til dags er det ikke til å unngå at miljøregnskapet blir seende slik ut....
Vi vil svært gjerne ha en produksjon som lar dyra beite fritt og som ikke krever lange transportetapper før vi får maten på bordet.
Når det ikke er mulig i stor skala er det faktisk ikke vår feil, men myndigheter og matindustrien rundt om i verden som skal klandres...
Legg til rette for at vi får vår mat produsert på en skikkelig måte og miljøregnskapet vil se helt annerledes ut om noen år..... Det skal så lite til.........

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat