Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-11, 21:39   #21
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Opprinnelig lagt inn av mayeliz, her.

Jeg måtte ta full (stor) bukplastikk i 2007, etter -40 kg på 11 mnd.
Den gangen var kriteriene minst 2 cm heng (hud mot hud når du står oppreist). Jeg hadde BMI 23/24, og fikk en superstram og flott mage. Jeg ble ikke fettsugd, og henget mitt veide 1.3 kg
I dag er kriteriene visstnok 4 cm og BMI under 26, men jo lenger ned du er jo penere blir nok resultatet.
Hud som er ødelagt (ikke elastisk) vil aldri trekke seg sammen. Og jo mer strekkmerker du har jo mindre elastisk er huden - dette har ikke så mye med alder å gjøre. Har du "frisk" hud, vil den trekke seg greit sammen, nesten uansett hvor gammel du er (en 50-60 åring vil selvfølgelig ikke få en mage som en 30åring).
Mange blander sammen hengemage og løshud, men løshud er ei tynn lefse med hud uten særlig mye fett i :-)

Enig med deg der....,men jeg har som 50-åring finere mage enn mange 30åringer... Selvskrytt er velskrytt......

Jeg har ikke et eneste strekkmerke på magen...to barn og alle strekkmerker endte på rumpe og lår /pluss pupper...

Jeg vil i alle fall prøve om jeg kan få spart sammen nok penger til en behandling med disse apparatene utpå våren neste år....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat