Sv: Er lavkarbo bærekraftig?
Opprinnelig lagt inn av FredrikW, her.
Nei, nå ble jeg faktisk litt deprimert av mine egne tankerekker her jeg sitter på nattevakt
Nei - det er det jeg alltid har trodd - nattevakter er ikke godt for helsa. 
Vi får bare forsøke å gjøre vårt beste, tror jeg. For min del betyr det at jeg forsøker å ikke overforbruke (selv om jeg faller for fristelsen) verken klær, møbler eller mat. Mat som man bruker ressurser på å dyrke - deretter hard sortering for at den skal selges med forbrukerkvalitet og så til sist kastes hos forbrukeren... og så transporteres til fyllinga og behandles der... det blir dyrt i det store og hele. Om man ikke skal tenke enda videre.
I PB gjøres det faktisk et poeng ut av å velge kortreist mat, fortrinnsvis økologisk. Jeg synes det er vanskelig, men siden jeg er glad i å dyrke så har vi en liten grønnsakshage med noen poteter, litt salat, tomat, noen misdanna gulrøtter og masse rødbeter (de lykkes jeg med i år). Små bidrag - men likefullt bidrag. Og det er REN mat. Og jeg kan love at selv de styggeste gulrøttene blir spist.