Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-11, 08:45   #46
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er lavkarbo bærekraftig?

Opprinnelig lagt inn av FredrikW, her.

Nei, nå ble jeg faktisk litt deprimert av mine egne tankerekker her jeg sitter på nattevakt

Nei - det er det jeg alltid har trodd - nattevakter er ikke godt for helsa.

Vi får bare forsøke å gjøre vårt beste, tror jeg. For min del betyr det at jeg forsøker å ikke overforbruke (selv om jeg faller for fristelsen) verken klær, møbler eller mat. Mat som man bruker ressurser på å dyrke - deretter hard sortering for at den skal selges med forbrukerkvalitet og så til sist kastes hos forbrukeren... og så transporteres til fyllinga og behandles der... det blir dyrt i det store og hele. Om man ikke skal tenke enda videre.

I PB gjøres det faktisk et poeng ut av å velge kortreist mat, fortrinnsvis økologisk. Jeg synes det er vanskelig, men siden jeg er glad i å dyrke så har vi en liten grønnsakshage med noen poteter, litt salat, tomat, noen misdanna gulrøtter og masse rødbeter (de lykkes jeg med i år). Små bidrag - men likefullt bidrag. Og det er REN mat. Og jeg kan love at selv de styggeste gulrøttene blir spist.