Sv: Vg-nett i dag
Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.
Jeg syns jo ikke det han skriver er feil. hvis vi hadde gjort som de som sykler tour de france og tvunget i oss mat så ville vi gått opp i vekt. Som Devon så sier han jo ikke noe annet enn at hvis du spiste like mange kcal med lavkarbodietten som før så ville du hatt nogenlunde lik vektoppgang/nedgang uansett diett og gjør store poenger med dette.
Videre så skriver jo han at de som begynner på dietten spiser 500kcal mindre per dag som vil tilsvare 0,5kg/uka nedgang. Det store poenget er jo at denne reduksjonen er ufrivillig eller uten tvang, mens man under en GR-diett måtte gjort dette bevisst.
Med insulininjeksjoner ville vi muligens mistet fordelen med lavkarbo og spist mer.
Nå har du fryktelig mye godvilje. Ut fra hva jeg leser av det Nerthus har sitert så viser det i beste fall at han ikke akkurat har inngående kunnskaper i kroppens metabolisme i forhold til lavkarboprinsippet, altså hva som skjer hormonelt. Og å skylde på proteinet? Jevnt de fleste som spiser lavkarbo spiser om noe, marginalt mer protein enn om de skulle fulgt statens kostholdsråd f.eks. Det blir liksom for meg som om han står midt i et bibiliotek og lurer på hvor alle bøkene er. Det er for tynt om du skal være kostholdsekspert.
Men, ja, som de andre her sier, og som nok er den største sannheten er at han jo jobber for VGs vektklubb. Og han har fortsatt en del å gå på i forhold til Drevons nærmest militante motstand til lavkarbo.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|