Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-11, 12:18   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg med Steviaplantene mine?

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

jeg har tre store steviaplanter i krydderhagen min. Jeg har liksom ikke våget meg på dem annet enn for å smake på et og annet blad
Men nå kommer høsten og jeg vil gjerne kunne bruke dem til noe. Hva gjør jeg? Tørker bladene og bruker i tea? Vil de overlev vinteren ute?

Overlever ikke ute. Kan overleve i et lyst og kjørlig soverom med litt vann innimellom.

Jeg bruker ikke stevia selv, men har en venninne som gjør. Hun sier at hun tørker masse blader som hun knuser og bruker "som sukker". Hun mener også at tørket stevia er mer "potent" enn fersk.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat