Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-11, 15:16   #7
Janeymaleney
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 42
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Store mengder vann er skadelig

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Salttapet er vel bare midlertidig? Altså i begynnelsen når ekstra vann skylles ut, så skylles også salter med siden det er bundet i vannet. Men jeg har også lest at vi trenger litt ekstra salter på lavkarbo rett og slett fordi prosessene i kroppen trenger litt mer salter, særlig magnesium.

Og jeg har ikke linken, men jeg leste om ei som gikk på en suppekur hvor hun fikk tilsendt suppene (altså ikke krydret selv) og i tillegg fikk de beskjed om at de skulle drikke mellom tre og fem liter vann hver dag - jo mer jo bedre. Suppene er jo mye væske i seg selv, og i tillegg tre til fem liter vann? Hun tvang i seg fem liter vann hver dag og trodde hun var flink. En natt våknet ektemannen av at hun lå i kramper og det frådet ut av kjeften hennes. Mangel på salter rett og slett! Hun hadde skylt ut alt for mye!

Så man må ikke nødvendigvis så langt opp som ti liter. Mener på at det var sju liter jeg så som var vannforgiftning. Men mye vann og lite salter er livsfarlig! Nemlig.

Og Torkil er mannen bak ketolysekuren. Torkil P. Andersen.

Takk for svar! Jo,men da fikk hun også væske i seg gjennom suppene,ergo mer enn de 5 literne hun drakk.

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat