Sv: Sønnen vår på snart 4 år biter ...
Opprinnelig lagt inn av Lilleslem, her.
Spør Helsestasjonen om hvor du kan få PMTO veiledning i din kommune!
Hva er PMTO?
TonjeKB: det er det jeg håper og, at han skal vokse det av seg.. For det er egentlig litt sånn at selvom han gir inntrykk av å forstå hva vi sier, så har han glemt det til neste gang og en lik situasjon oppstår. Så blir han like sint!
Newstart: Ja, han vet han har gått seirende ut av mange episoder bare fordi vi tilslutt ikke orker mer og gir etter for å få litt fred og ro -så vi jobber ekstra hardt nå med å stå på vårt slik at han lærer seg å ikke få viljen sin hver gang Men det krever MYE av oss og det er slitsomt i.o.m det oppstår flere ting daglig, så tålmodigheten er ikke like lang alltid, men vi prøver -og vi (iallefall jeg) gir ikke etter om dagen om jeg først har sagt nei.. Prøver å få pappa'n til å være like konsekvent som meg, men det glipper av og til -så jeg jobber også med at vi må gi like tilbakemeldinger på ting så det ikke blir sånn at han får lov av pappa og ikke meg -for da gir han seg jo aldri....
Men han er veldig sta den gutten altså..Han gir seg ikke med det første for å si det sånn.
Eks ved middagsbordet igår.. Hamburgere på menyen (vanlig til de, burger uten brød til meg). Han vil ha drikke og vi heller drikke opp i glass. Men det skulle ikke han ha! Han skulle ha det på flaske (ikke baby-flaske, men sånn type med motiv på, eks Hello Kitty, Star Wars osv.. Nei, sier jeg. Nå har du fått det i glass. På en måte tenker jeg inni meg at hjelpes og bevares, det er jo egentlig ingen grunn til å krangle om dette, det er jo bare å helde over på den hersens flaska for å få gutten stille, men så er det jo det at jeg har sagt nei allerede da.. Og da kan jeg jo ikke gi meg m.t.p den prosessen vi går igjennom nå. Det endte med at han gikk fra bordet, han skulle ikke ha noe mat. Vi lot han gå. Så kom han til stadighet inn på kjøkkenet og gråt og bar seg over den flaska, han skulle tømme ut drikka fra glasset og ha "ny". Vi sto fortsatt på vårt. Etter om lag 20 min kom han krypende opp på stolen sin, tok en bit av burgeren sin og drakk saften fra glasset. han satt pent resten av måltidet Juhu..Seier til mor og far!! Men dette var vel bare en av sikkert 5 episoder i går ettermiddag.. Hadde en runde når det kom til dusjing og..Han tapte loddtrekningen og måtte først i dusjen -gud, som han bar seg!! Skulle tru vi mishandlet han, men jeg har begynt og jeg skal ikke gi meg 
|