Sv: Irritabel tarm?
Opprinnelig lagt inn av Marika, her.
Tusen takk for svar, Nerthus
Jeg ser at jeg ikke er i nærheten av å være så plaget som du har vært. Likevel er det ille nok, og gir meg dårligere livskvalitet. Jeg har, som du, kuttet helt ut lettbrus - inkl Bris, Farris og andre kullsyreholdige drikker. Jeg har "slått opp" med alt av kunstig søtning. Tidligere var jeg avhengig, men kjente jo at jeg gjorde meg selv vondt ved å innta det.
Det jeg synes er trist er at jeg mistenker blomkål og brokkoli som problemmakere. Det er favirittgrønnsakene Dessuten fiberhusk, pofiber, kokosmel, mv... noe som gjør det vanskelig å spise "bakevarer".
Vel, vel... det er vel bare å prøve seg frem, og kanskje akseptere at noe plager må man tåle
Har dere sett noe på SCD-dietten? Jeg kjenner den ikke ut over at den er anbefalt for å snu en dårlig tarmutvikling. Den starter med et veldig begrenset utvalg karbohydrater og jobber seg sakte opp, tror jeg ...