Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-11, 14:27   #7
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Irritabel tarm?

Opprinnelig lagt inn av Marika, her.

Tusen takk for svar, Nerthus

Jeg ser at jeg ikke er i nærheten av å være så plaget som du har vært. Likevel er det ille nok, og gir meg dårligere livskvalitet. Jeg har, som du, kuttet helt ut lettbrus - inkl Bris, Farris og andre kullsyreholdige drikker. Jeg har "slått opp" med alt av kunstig søtning. Tidligere var jeg avhengig, men kjente jo at jeg gjorde meg selv vondt ved å innta det.

Det jeg synes er trist er at jeg mistenker blomkål og brokkoli som problemmakere. Det er favirittgrønnsakene Dessuten fiberhusk, pofiber, kokosmel, mv... noe som gjør det vanskelig å spise "bakevarer".

Vel, vel... det er vel bare å prøve seg frem, og kanskje akseptere at noe plager må man tåle

Har dere sett noe på SCD-dietten? Jeg kjenner den ikke ut over at den er anbefalt for å snu en dårlig tarmutvikling. Den starter med et veldig begrenset utvalg karbohydrater og jobber seg sakte opp, tror jeg ...