Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-11, 21:52   #1
Noola
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Noola er ny på veien

Har gått opp?

Jeg startet på lavkarbo for et par uker siden, har prøvd før men da hadde jeg ikke tilstrekkelig informasjon.
Fra tidligere er jeg godt vant til å se på innholdsfortegnelse, og har ikke spist noe med mer enn 10 % karbohydrater pr 100 gram.
Jeg har spist blomkål, broccoli, squash, salat, avocado ol. daglig, i tillegg til endel egg, fisk og kylling. Vi spiser ikke så mye rødt kjøtt.
Jeg har forsøkt meg på LCHF-kostholdet, som innebærer at jeg har brukt meierismør i smatlaging, i tillegg til olivenolje, rømme og fløte. Bruker ekte, ikke lettprodukter.
Jeg har spist litt kokesjokolade (70% kakao), men ikke overdrevet, max fire ruter om dagen, og ikke hver dag. Har også spist nøtter - hovedsaklig mandler.

Jeg føler egentlig at jeg har vært ganske flink, i tillegg har jeg gått mye med hunden. Jeg gjør ikke dette for å gå ned nødvendigvis, for vekta er helt normal, men jeg har en tendens til å få dårlig samvittighet for omtrent alt jeg spiser, kan nesten ikke spise en vanlig middag uten å føle at jeg har spist for mye. Derfor har det gått mye i knekkebrød og mager mat.

Ihvertfall, etter at jeg begynte på lavkarbo har jeg prestert å gå opp tre-fire kilo, og jeg skjønner ikke helt hvorfor..
Kan det være at kroppen min endelig får fett, og liksom bare suger det til seg i rein glede?

Nå har jeg lagt litt om, spiser ikke nøtter eller sjokolade, har droppet søtningsstoff og redusert kaloriinntaket. I tillegg drikker jeg mer vann.
Så får vi se om det blir noen forskjell..

Jeg føler liksom bare at dette er for dumt.
Jeg begynte jo på dette for at jeg skulle slippe å tenke så mye over maten, men nå kan jeg plutselig omtrent ikke spise noenting, i tillegg til at jeg føler at jeg ikke tør å spise meg mett på denne maten med alt fettet, i tilfelle jeg skulle risikere å legge på meg mer..

Er det noen som har noen råd, eller har opplevd det samme?
Jeg vet at man ikke skal skylde på dietten når man ikke følger dietten, men det har jo virka som at man kan spise ganske mye pluss litt nøtter og kokesjokolade engang iblant.
Kanskje jeg har misforstått?

Noola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat