Sv: Se hva jeg fant i grøfta i dag!
Opprinnelig lagt inn av Imp, her.
Snillesnille du Bee!!! Fantastiske du som tar deg av hjelpeløse små dyr.
Men du mener kattene var villkatter? Var de vant til mennesker eller ei? I så stor alder merker du det fort. Jeg har prøvd å ta meg av to halvveis villkatter, det var en forferdelig vanskelig og vond jobb. Så om de virker menneskevant kommer de nok fra et hjem, men det kan jo være mangt som har skjedd...kanskje kattemor har flyttet på dem og så blitt påkjørt.
Da jeg var liten flyttet pusen vår på kattungene, sannsynligvis fordi vi bråket for mye hjemme. Blir jo bråk med tre barn....fantigjen pusungene heldigvis da. Men mine foreldre burde aldri vært dyreeiere...
Jeg er enig med Supera. Driver man ikke med rasekatter, er det bare egoisme å få kattunger på katten sin. Tusenvis av katter blir hvert år drept eller forlatt fordi de er uønsket, eller menneskene finner det mest behagelig slik. Kvitte seg med problemet...dooa,fod,kattens vern og andre steder er fulle av katter som trenger nytt hjem. Gi heller et nytt hjem til disse fremfor at katten din skal få kattunger!
Jeg syns katter skulle vært på lik linje med hunder, da hadde det vært mye vanskeligere å holde på slik mange gjør...
Jaja,det var dagensmening.Villeikke kuppe tråden din Bee! Keep up the good work! Og gi pusenurkene en magekos fra meg 
Synes det er helt greit. Man kan ikke si det ofte nok, og jeg er helt enig med deg.
Har forsøkt og være beredskapshjem tidligere, men måtte bare gi opp da jeg satt med 6 katter jeg ikke greide og gi fra meg. 
Det er så vannvittig mange der ute som trenger et godt hjem.
Jeg synes heller ikke det er noe problem og ta i mot en godt voksen katt. (noen vil jo aller helst bare ha kattunger)
Grunnen til at jeg tror det kan være villkatter er fordi det kom meg for øre at det har gått noen grå villkatter rundt der borte i mange år, og siden disse + moren er grå, tenker jeg at det sikkert er det da.
De er fortsatt litt reserverte. I alle fall på dagtid, men om kvelden livner de til og blir tøffere.
Men de har i alle fall stort potensiale til og bli skikkelige kosekatter. Ungene leker og koser med de hele tiden, så de får liksom aldri tid til å gjemme seg bort.
Overfor ungene finnes de ikke redde mer, så fremt de ikke er altfor brå eller lager skarpe lyder.
|