Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Det kan høres ut som om laptopen din er satt opp til å vise innhold på ekstern skjerm når du lukker lokket. Innstillingene på ekstern skjerm er da tydeligvis ikke de samme som på selve laptopskjermen. Kan du se om du finner innstillinger for ekstern skjerm og sette de likt din egen skjerm, evt om du kan disable bruk ekstern skjerm?
Du får vel opp et valg som heter koble fra prosjektor, hva skjer med skjermbildet når du gjør det - og kan det evt settes som "default"?
Bare drodler litt, googlet kjapt og de fleste som opplever at bildet er annerledes når de åpner lokket har opplevd det i sammenheng med bruk av ekstern skjerm (selv om jeg ikke har funnet noen som får VRIDD skjermbildet 90grader da )
Jeg har fantastisk ingen anelse om hvordan den har satt seg opp selv, jeg vet bare at det driver meg fra konseptene siden jeg ikke finner ut hvordan jeg slår det av
Når jeg trykker på koble fra prosjektor så flipper skjermbildet 90 grader. Når jeg bruker duplikat blir skjermbildet smalere - sånn om man endrer bildet fra wiedescreen på tven sin, trykker jeg utvid blir skjermbildet sånn som det SKAL være og trykker jeg bare prosjektor så blir skjermen svart til jeg trykker på musa og da er bildet flippa 90 grader. 
Har ikke brukt pcen med ekstern skjerm, og dette skjedde etter at pcen hadde låst seg en gang. Har nølt med å søke pclegehjelp også siden jeg har bilder på den som ikke egner seg for alle
|