Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-11, 16:52   #14
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Basaltemperatur under ketose?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Jeg opplevde også å få kortere syklus og tidligere EL. Gikk fra 38-42 dager, EL CD 20, og til 32 dager, EL CD 14. For min del økte det sjangsen for å bli gravid, da jeg ble det for første gang i tredje syklus på lavkarbo.

Tror ikke det er fordi forbrenningen øker, men fordi hormonene stabiliserer seg.

Hva en folikkelfase på 11 dager vil gjøre er jeg usikker på, men synes å huske at det er innenfor normalen, i hvert fall. Det man skal være obs på er jo en svært kort lutealfase, kortere enn 10 dager (?) så kan den være defekt. Jeg vil tro at så lenge du får tydelig EL ift. tempekurven, så er alt i orden. Evt kan du gå til legen og måle progesteron etter EL for å være sikker.

Vi er forsåvidt inne i systemet og står på venteliste for ivf pga alle utfordringene, så målinger osv er alt gjort. Er ganske sikker på at den biten fungerer. Iakkefall gjorde den det for ca 2 år siden
Jeg tok bl.a en kontrastrøntgenundersøkelse av eggstokkene også for 2 år siden og da var grensen for å ta undersøkelsen på CD 11. Det var siste dagen de tok prøven for å utelukke bestråling av et eventuellt befruktet embryo...

Er på DPO 15 i dag om det stemmer at EL var den 19-20/8... Er vel ikke så sannsynlig at jeg får lengere lutealfase om perioden før El blir kortere? Eller har det overhode ikke noenting med hverandre å gjøre?
Håper nå i det lengste som vanlig at mensen IKKE kommer såklart... er etter tempskjemaet 1 dager på overtid nå, mens jeg etter statestikken min fortsatt er en uke fra ikm... Jeg kan jo ikke ha en lutealfase på 20 dager???

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat