Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-11, 23:39   #1
taraquin
Medlem

Medlem siden: May 2011
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Erfaringer med periodisk faste

Jeg har nå kjørt periodisk faste i 3 uker nå, gått ned 1 kg i uka så langt. Har i utgangspunktet ikke mye jeg trenger å gå ned, men vil få fram six-packen igjen, noe som trolig innebærer å gå ned 5 kg til. Periodisk faste går i korte trekk ut på å droppe frokost og å spise en tidlig kveldsmat. Alt matinntak bør skje innenfor et vindu på 6-10 timer (litt liberal her), noe som for meg passer utmerket siden jeg aldri har likt nattmat eller frokost. Første måltid spiser jeg 11.30-12.00 på jobb, siste måltid 18.00-20.00 som regel (litt slakk i helgene). Det eneste jeg må passe på er å innta mer proteiner enn jeg bruker (spesielt ved siste måltid på kvelden) samt å trene regelmessig styrke for å beholde muskelmasse så ikke den og "slankes" bort. Jeg spiser det samme som før, blir god og mett til hvert måltid, bruker mye bremykt, olivenolje, rapsolje, grønnsaker (både over og under jorda, men tilbakeholden med potet) og fete meieriprodukter samt endel fet fisk\omega 3, nøtter, og frukt\bærspiser lite kornprodukter, ris og pasta og svært lite sukker. Det er ikke på noen måte farlig å leve sånn, mennesket har levd sånn gjennom milioner av år, jeg ender ofte opp i lett ketose når det nærmer seg første måltid igjen (ligger sjelden i ketose ellers).

Ypperlig måte å spise på som bør testes av de som ikke liker\trenger frokost og sliter med vektnedgangen.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat