Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-11, 15:42   #24
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Narkose, sårheling og ketolyse

Ble ikke tatt ille opp i det hele tatt, men kan ikke sitte å se på at noen gir råd som er stikk i strid med all gjeldende, fornuftig, forskningsbasert smertebehandling. Jeg gir ikke slike råd her inne basert på hva jeg syns, men hva jeg som sykepleier kan stå for.
Det brukes ikke for mye smertestillende, det brukes bare veldig ofte feil! Og aller mest feil er det å pøse på med smertestillende først når det allerede har blitt skikkelig vondt! Da tar det lengre tid før det virker og man trenger større dose for å oppnå samme effekt!

Som nyoperert er det veldig viktig at man er smertestilt nok til å orke å være i moderat bevegelse. Dette både for å motvirke dannelsen av blodpropper og fordi større blodgjennomstrømning gir bedre gro- forhold. Dersom man blir immobilisert pga smerter flere ganger de første døgnene, er faren for at komplikasjoner mye større!