Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-11, 18:43   #15
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Lavt stoffskifte, kan det hindre vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Zaphie, her.

Legen vet det. T3 altså. Men husk at det må du øke veldig veldig sakte. Hvor mye levaxin tar du? Ville fosøkt å øke det først

har hatt denne sykdommen nå i snart 15 år og verdiene mine hopper opp og ned som en jojo...
Pr i dag bruker jeg 75 ug Levaxin. Før har jag brukt alt mellom 100 til 0 med og uten Neo.mercanzole i tillegg. Fordi jeg har antistoffer som trigger både lavt og høyt stoffskifte, svinger verdiene mine veldig og er vanskelig regulere.
I dag har jeg et glass med 25ug i tillegg som jeg ta innimellom når jeg føler jeg trenger det. i snitt et par ganger i uka. (i samråd med lege såklart)

Problemet mitt er at mitt "velværeområde" på TSH og T3 er mye høyere enn normalområdet. Jeg har det flott med uleselig TSH og Ft3 på 30, når normalområdet er TSH på 0,5-1,5 og FT3 på < 19.
Sliter litt med å få lov til å være så høy.
Men med verdier særlig under dette føler jeg meg syk, har leddsmerter, tørre øyne, ødemer, lite overskudd og trenger 10-14 timers søvn pr døgn.

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat