Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-11, 18:52   #16
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte, kan det hindre vektnedgang?

T3 er Liothyroid, men veldig mange leger sterkt imot å gi det som tillegg. De tror blindt på Levaksinprodusentene om at Levaksin fikser alt, og bare blodprøvene er bra, så er pasienten frisk eller ha andre sykdommer, f.eks. psykiske problem
Det hjelper absolutt ingenting å få riktige blodprøver hvis man likevel føler seg helt elendig.
For i det hele tatt å få Lio, så må FT4 nivået ditt være høyt og FT3 ligge lavt.
Mitt FT4 ligger over referanseområdet som er på 11-22; jeg vipper mellom 22,6 pg 26,7
Mitt FT3 ligger mellom 3,9 og 4,2 mens referanseområdet sier det skal ligge mellom 3,1 og 6,8
TSH hos meg ligger mellom 3 og 5, og referanseområdet er 0,3 til 4,2, men siden jeg knasker levaksin til den store gullmedaljen skal TSH ideelt ligge mellom 0,5 og 1,5 ifølge Aker Sykehus.
Likevel oppfyller jeg visst ikke kriteriene for å få prøve Lio eller Erfa (naturlig thyroid som inneholder alle de livsviktige T`ene og ikke bare T4 som Levaksin inneholder.)
Jeg sliter med masse symptomer og problemer som følge av at stoffskiftet mitt er feil, men får altså ikke prøve noe annet i tillegg
Krysser fingrene for at dere andre har en mer liberal lege enn jeg har!
Jeg er forøvrig på jakt etter en ny fastlege, så hvis noen har tips om en fastlege som er villig til å se på hele pasienten og ikke bare et idiotisk referanseområde, så tar jeg med glede imot tips.
Reiser gjerne ganske langt, om jeg bare finner en lege som er villig til å hjelpe hele meg

Levaksin inneholder kun T4. Dette er et for-horhormon som må omdannes til virksomme hormoner i kroppen, bla. T3, før det har noen nytte for oss. Det tar lang tid fra man knasker en Levaksintablett til man har skikkelig virkning i kroppen siden den må omdannes først
Lio inneholder kun T3, og dette er et virksomt hormon som virker kjapt i kroppen. For mye av dette vil gi skikkelig ubehag, etter hva jeg har lest meg til, og man må ta medisinen i små doser fordelt over flere ganger til dagen for å slippe ubehag ved overdosering.

Sist redigert av BenteR : 04-09-11 kl 19:03.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat