Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-11, 00:28   #9872
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Trenger vi egentlig sink når vi går på lavkarbo ("viktig for insulin og hormoner"), eller spiller det ingen rolle om diett.no viser at jeg spiser for lite av dette?

Mangles sink blir funksjonen av enzymene dårlig, hvilkt medfører langsommere sårheling, nedsatt dannelse av antistoffer og nedsatt thymusfunksjon. Sink er nødvendig for å fjerne melkesyre og avfallsstoffer fra fra muskelvevet og for å transportere kulldioksid til lungene for utskillelse. De med sukkersyke eller tar vanndrivende medisin har ekstra behov for sink.Også de som har tapt muskelmasse pga sengeleie eller sulting. Sink opprettholder smaks-sansen og evnen til å oppfatte realistisk. Sinkmangel nedsetter muskelstyrken og utholdenheten. Det er viktig for syn og hørsel også. Alle stoffer er viktige. Spørsmålet er om du får det i deg uten tilskudd. Tilskudd og mat med sink bør taes utenom fiberholdig mat. Gjerne før sengetid.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo