Nok en nybegynner - Spiser jeg nok, og teller dere karbs fra grønnsaker?
Heisann.
Er på andre uka med "egenkomponert" lavkarbodiett. Er nok nærmest LCHF i matveien for tiden, men er litt bekymret for at jeg ikke får i meg nok fett, og også kalorier.
Er mann, 172cm 82,5 kg. Har mista 3 kg siden jeg starta.
Her er greia. Jeg spiser så godt jeg kan og har lagt om helt. Ligger på ca 25-30 g karbohydrater pr dag, men er bekymret for at kroppen går inn i sparemodus fordi jeg ikke klarer å få i meg noe særlig mer enn 1400-1600 kcal pr dag. Igår var jeg helt nede i 1000, og hadde spist så jeg ikke var sulten i det hele tatt. Fordelinga mellom fett, protein og karbs er ca 75/20/5 .
Jeg trener også 3-4 dager i uka og går tur i en time de andre dagene, så sånn sett burde jeg ha behov for litt energi I hvilken grad jeg er i ketose er jeg usikker på, men har i alle fall testa positivt på ketostix. Er litt slapp og tung i kroppen enda, så jeg veit ikke om kroppen helt har begynt å hente energi fra det lagrede kroppsfettet.
Jeg vet at man ikke skal være så nøye på kaloriene, men jeg er altså bekymret for at jeg ikke får i meg nok?
En annen ting, teller dere karbohydratene man får i seg fra grønnsaker? Jeg mener, det er jo ikke stort, men etter to salater om dagen, og med litt grønnsaker inni det man lager fra bunn av (kjøttkaker, omelett osv) så blir det jo fort 10-12 g der også.
Jeg har lest endel rundt på forumet, men ikke funnet direkte svar på dette enda, så jeg er takknemmelig om noen har svar.
|