Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-11, 15:56   #3
Kristin81
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Var det tøft for dere, å legge om kostholdet?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Nå har jeg bare tid til et kort svar her, men det er ikke rart om du har fått kraftige reaksjoner når du har endret så drastisk på kostholdet helt plutselig. En gradvis tilnærming vil nok føles enklere for kroppen og også psyken. Jeg startet rolig bare ved å kutte ut brød, pasta, ris og poteter etter beskjed fra legen og uten at ordet lavkarbo ble brukt. Begynte etterhvert å lese meg opp på emnet og kuttet deretter mer og mer. Jeg brukte vel godt og vel et år før jeg var nede i et ketogent kosthold for første gang, så det var ikke så stor omveltning for kroppen min.

Takk skal du ha, det hørtes fornuftig ut. Kan jeg spørre om hvilke helsegevinster du har merket etter omleggingen?

Jeg skal prøve å roe det hele litt ned. Det er bare det at jeg ønsker å raskt bli kvitt 4 kilo som jeg har dratt på meg i løpet av det siste året Men får være tålmodig, særlig med tanke på min helsesituasjon.

En av grunnene til at jeg har lyst til å begynne med lavkarbo, er at jeg har lest at det kan gi positive virkninger i fbm. epilepsi. Noen her inne som har erfaringer vedr lavkarbo og epilepsi?

Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat