Sv: Var det tøft for dere, å legge om kostholdet?
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Spis deg slank er vel et kosthold med lite fett også? De fleste opplever at de variantene med mer fett metter bedre og gir mer energi.
Men det er vanlig å ha ulvehunger i omleggingsfasen 
Spis deg slank er såvidt jeg vet både lavkalori og lavkarbo, så det er nok en tøff kombinasjon? Jeg har imidlertid plusset på med litt ekstra jeg da (men fortsatt lavkarbo), som egg og bacon ved siden av i helgene. Å følge SDS slavisk syntes jeg at ble litt for tøft.. Hvor lenge hadde dere "ulvehunger" i starten, er det bare de første dagene eller? Her har det vart lenge, men så har jeg jo også sprukket.
Opprinnelig lagt inn av Klara, her.
Jeg trappet ned, og det gikk ganske greit. Første uke kuttet jeg ut alt sukker og søte bakevarer, samt halverte karborasjonene, andre la jeg helt om, synes jeg å huske.
Gikk også ned noen kilo, mest i vann, tror jeg. Mange opplever å gå ned et par kilo i vann de første ukene, så jeg tenker at du ikke trenger å stresse så mye med å gå ned raskt, heller fokusere på den langvarige effekten.
Selv startet jeg med lavkarbo for å få bukt med PCOS, og symptomene har i hvert fall blitt redusert. Lykke til!
Det hørtes veldig fornuftig ut, Klara. Sukker og søte bakevarer er jo verstingen, godt gjort!
Første uka jeg startet, var jeg flink og fulgte opplegget til punkt og prikke, og gikk da ned 2 kilo i vannvekt. Deretter sprakk jeg, og da kom de 2 kiloene raskt på igjen, pluss en kilo til! Og det bare i løpet av noen dager. Hjelpes! Så bra at du fikk symptomene redusert og er blitt bedre. Det er jo fantastisk at lavkarbo kan hjelpe helsemessig. Jeg håper det samme vil skje meg, selv om jeg kanskje må bruke mer tid på omleggingen enn jeg først hadde tenkt.
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Jeg har faktisk regnet ut næringsfordelingen i måltidene fra den tiden jeg spiste spisdegslank og den er minst 70% fett så det synes jeg ikke er så ille dog ligger dagsinntaket (på gourmet 5 måltider hvorav ett er brød og ett er dessert) på rundt 12-1300 kalorier.
Hei Nerthus, tusen takk for at du igjen tar deg tid til å svare på spørsmålene mine! 
Det er jo ganske lite kalorier da, kanskje det er problemet, at jeg blir slapp av det? Hva tror du? Jeg spiser varianten for "passive" jeg da, den strengeste med 4 måltider og ikke dessert (men jeg unner meg litt ekstra da). Tidligere har jeg aldri telt kalorier, men tipper vel at jeg kanskje lå på 2.000 kalorier da jeg spiste høykarbo.
Kanskje overgangen ble litt for stor?
|