Sv: Var det tøft for dere, å legge om kostholdet?
Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.
Men du, hvilke effekter har du fått av å legge om kostholdet, kan jeg spørre om det? Har fibromyalgi-en blitt bedre?

Jeg er sta som et esel og det hjelper. Også når det gjelder å legge om kosten og ikke gi seg! Jeg leste og leste. Ble klokere og klokere og nektet å gi opp for å gå på en smell slik at alt tok lenger tid. Ikke aktuelt! Jeg har holdt på siden 19.juni og ikke hatt en eneste sprekk og sånn blir det i lang, lang tid fremover. Jeg har lagt om kostholdet for godt. Fra ketolyse går nok veien videre til en annen retning, men lavkarbo blir det for resten.
Når det gjelder effekten på fibromonsteret, er jeg litt usikker. Jeg er også sykmeldt, som deg, og er i rehabilitering i forhold til å håpet og målet om å komme tilbake i jobb. Dette innebærer mye trening. Hver dag.
Jeg har blitt noe mindre plaget med stivhet om morgenen. Er fremdeles stiv, men ikke SÅ stiv som jeg var. Om dette skyldes lavkarbo, eller om det er treningen vet jeg ikke. Jeg sover også bedre om natten, men jeg startet med medikamenter i håp om bedret nattesøvn allerede i februar. Jeg har igjennom tiden på lavkarbo halvert dosen og har samme effekt, så jeg tror at det er kostholdet sin fortjeneste.
Det jeg merker best, og som jeg er helt sikker på, er at kroppen min har det mye bedre med et stabilt blodsukker. Det føles som en befrielse! Jeg har aldri vært helt klar over hvilken innvirkning mitt kosthold - med lettprodukter - faktisk hadde på kroppen min i forhold til dette. Nå vet jeg. Jeg vil aldri tilbake til statens anbefalinger.
I forhold til trening har jeg blitt en arbeidshest. Går aldri tom. Det er defintivt den ketogene kosten sin "feil".
Totalt sett har det jeg det bedre, men jeg er ikke kvitt smerter og en kropp som ikke er så grei som jeg ønsker.
|