Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-11, 22:58   #21
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Var det tøft for dere, å legge om kostholdet?

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Det hørtes veldig fornuftig ut, Klara. Sukker og søte bakevarer er jo verstingen, godt gjort!

Første uka jeg startet, var jeg flink og fulgte opplegget til punkt og prikke, og gikk da ned 2 kilo i vannvekt. Deretter sprakk jeg, og da kom de 2 kiloene raskt på igjen, pluss en kilo til! Og det bare i løpet av noen dager. Hjelpes! Så bra at du fikk symptomene redusert og er blitt bedre. Det er jo fantastisk at lavkarbo kan hjelpe helsemessig. Jeg håper det samme vil skje meg, selv om jeg kanskje må bruke mer tid på omleggingen enn jeg først hadde tenkt.

Jeg tror det er viktig å være streng den første tiden, og tenke langsiktig. Kroppen må på full avrusning, og det kan ta litt tid. Hvis man plutselig slenger innpå en hvetebolle, midt i avrusningen, så ødelegger man for seg selv. Hold fokus, og gjør det over en lang periode, kanskje så mye som 3 måneder, og så kan du se hvordan kroppen kjennes.

Når det er sagt, så mener jeg det er viktig å finne strategier. Noen her inne sier at lysten på sukker forsvinner, og at de er lykkelige på ikkesøt mat, men jeg trenger noe søtt. Men jeg spiser f.eks. krem med bær, lavkarbolapper med rømme og bær og lavkarbokake. Og 70% sjokolade.

Hvis man først og fremst er mett på riktig mat, har drukket nok vann, og har tilgang på lovlig søtt, så tror jeg det er mye lettere å lykkes!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat