Vel, det har jo en viss forklaring i at Atkins og andre lav-karbodietter har hatt fotfeste i USA i flere år-lenge før lav-karbo "bølgen" kom til Norge. Og det tar jo ofte tid før amerikanske produkter kommer på det norske markedet, om de i det hele tatt kommer. Noe som f.eks har overrasket meg er at sånne "musli-bars" (masse sukker, nesten ingen musli ) har kommet til Norge først nå. De har vært isalg overalt i USA og Sør-Amerika i mange, mange år! Ikke positivt at de kommer hit da, det er jo rett og slett godteri, som folk lurer seg til å tro er sunt, men det viser tendensen.
Men jeg mener virkelig at hvis noen driftige gründere i næringslivet hadde kastet seg på lav-karbobølgen og begynt å importere/distribuere lav-karboprodukter i Norge hadde de kunne tjent mye. Fedon Lindberg har jo nærmest monopol på dette nå, og jeg synes ikke hans varer er spesielt fristende, for ikke å snakke om at de er strengt forbudt for oss på Atkins induksjon.
Egentlig er jeg livredd for at Atkins bars skal komme til Norge. Jeg vet at det som har felt meg i fortiden (ført til spiseorgier) har vært søtsaker. Jeg vet ikke hvordan jeg ville reagere på å få noe søtt og godt som en sjokoladebar, jeg er bekymret for om jeg ville ende opp med å spise 20 av gangen. Dette har jo vært et emne som har vært diskutert på forumet her tidligere, så vidt jeg har fått med meg (er jo ny her ). Jeg merket at jeg ble skikkelig sugen bare av å se på produktene på atkins.com..
Foreløpig tror jeg at jeg holder meg helt unna alt som smaker søtt..

Nothing tastes as good as beeing thin feels!
|