Sv: Var det tøft for dere å legge om kostholdet?
Opprinnelig lagt inn av VSB, her.
Jeg gikk rett fra høykarb til Lindberg, uten problem egentlig. Etter det har jeg trappet gradvis ned og funnet ut hva kroppen min trives best på. Var nok en litt tøffere periode når jeg havnet i ketose (uten at det var planen), men det var ikke så ille.
Så flott! trives du bedre med LCHF enn med Lindberg, kan jeg spørre om det? Jeg har strevd litt med å velge kostholdsfilosofi, men tror jeg lander på LCHF (nå først, Spis deg slank). Liker ideen om å kunne unne meg mer som f.eks. fete oster, fløte og bacon. Samtidig kan det være en utfordring å få i seg nok fett. Selv om jeg er glad i bacon og fløte, er jeg ikke glad i smør og majones f.eks.
Opprinnelig lagt inn av MissPivotal, her.
Jeg tok en cold turkey som de sier Gikk fra pasta carbonara middag med cola til den ene dagen, og hardcore ketogent kosthold den andre dagen :P Tror det var en pizza til lunch den dagen også. Haha! Uff. Kroppen protesterte en ukes tid, og så en uke til med å være dødssliten. Kostholdet derimot var det LETT å legge over til. Ost, som er min store svakhet, er greit Herlig kjøtt med fett, fløtegratinerte grønnsaker, ost, minipizzaer laget med ost, ost, og... nevnte jeg ost? Poenget mitt er at de matvarene som har fått meg til å sprekke på andre kurer er plutselig lov 
Så flott! Har energien blitt bedre nå, eller? Enig i at kostholdet innebærer veldig mye godt, jeg elsker også ost Lørdag skal jeg på ost, kjeks og vin hos ei venninne - gleder meg, det betyr jo at jeg kan skeie ut på lik linje med de andre, selv om jeg følger lavkarbo! Har funnet meg noen kjeks som inneholder lite karber. Også er det så herlig motiverende å stadig finne nye, lavkarbo-vennlige oppskrifter. Tenkte å lage meg rømmegrøt i morgen, gleder meg til det. (Her om dagen tenkte jeg at jeg savnet risengrynsgrøt og havregrøt, men det er det jo ingen grunn til, når det finnes andre gode alternativer 
Opprinnelig lagt inn av Echo, her.
Det er Lamictal jeg også bruker nå. Jeg var vel igjennom fire andre før jeg endte på den, så det er ikke så godt å si hvilken av de som gjorde utslaget. Det var mens jeg gikk på Topimax (den 4. i rekken) at det ble helt forjæv..... Jeg hadde nok stått på Topimax i kanskje 5-6 mnd før det smalt. På det verste gikk jeg vel opp i mot 10 dager uten særlig søvn. Det var akkurat som om hjernen ikke skrudde seg av, det bare raste rundt oppi der fra det ene til det andre. Jeg fikk etterhvert medisiner som slo meg helt ut så jeg fikk sove litt, det var en stor lettelse.
Uff, jeg vet så altfor godt hvordan det er å ikke få sove... Nå har jeg også fått meg medisiner som jeg blir helt slått ut av (Rivotril), og det er en lettelse å få sove, som du sier... Samtidig blir man jo utrolig slapp dagen derpå, og målet mitt er å komme tilbake i jobb så fort som mulig. Også lurer jeg på hvordan det vil gå å slutte med disse medisinene... Hvordan var det for deg å slutte med de, kan jeg spørre om det?
|