Sv: Vektnedgang i svangerskapet
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
Kan du ikke spise sunt og følge sult og metthets-signalene bare? Ikke sulte deg og heller ikke spise for mye og usunt? Da går du ihvertfall ikke opp unødvendig. Lavkarbo er for livet, det er ingen sultekur, så du kan jo bare begynne nå på et kosthold som vil få deg ned i vekt sakte men sikkert. Men tenk fornuftig og langsiktig, ja, spis nå som du vil gjøre resten av livet.
Å sulting driver jeg ikke med. Har gått på lavkarbo siden i sommer, og trives veldig godt med det. Men sliter litt med å gå fra 15g kh om dagen, da jeg er svært sær på mat. Men han lest på Fedon delen av forumet at Basmati ris kan brukes, så det har jeg begynt med. Må spise mer enn anbefalt ris mengde, eller ris et måltid og brød et annet, men tror kanskje det kan gå likevell (håper det i alle fall, må bare bli vandt til litt annen mat i tillegg til det jeg spiser nå).
Det jeg trives med er 15g kh om dagen, men har forstått det slik at det er anbefalt 100g om dagen. Blir litt utenfor min komfortsone, men håper på at det ordner seg bare jeg blir vandt til det.
Det er som sagt isjias smertene jeg frykter vil forverre seg, for den følelsen av å bli knivstukket i ryggen og i tillegg miste kontroll over føttene er skremmende (står på venteliste til fysio).
Men, mener du at jeg skal skifte fokus? Altså slutte å stresse med hvilken mat jeg kan spise, bare spise det jeg vil? Veier alt og fører opp på diett.no Er det en ide å bare passe på at jeg får et måltid med Basmati ris om dagen og ellers ikke bry meg om å telle karbene?
Vil nyte svangerskapet denne gangen. Har gått rundt i mammabukse de siste dagene, for det gjør så vondt at jeg ikke fikk bruke dem under sist svangerskap, at jeg ikke fikk beholde min kjære engel Denne gangen vil jeg glede meg over å kunne gjøre slike små ting, i tilfelle det går galt nok en gang. Vil ikke stresse over karbene 
|