Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-11, 21:56   #13
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke til biff

Har stekt biff i alle år, og enda ikke fått noen klage, men jeg har aldri noensinne brukt stekeovnen etterpå.
Jeg krydrer og lar biffen ligge i romtemperatur en halvtime til time. Legger den aldri i panna før den er varm nok, dvs at det lille smøret jeg har i panna er nøttebrunt (biff skal stekes og ikke kokes i smør eller olje).
Steker med høy varme og snur når det er blitt pen stekeskorpe. Steker til jeg får fin stekeskorpe på den siden også.
Legger biffene over i ei skål (her brukes suffleformen), og legger en tallerk over som lokk.
Har fløte i panna og koker godt opp, krydrer og tømmer over biffene i skåla. På med tallerkenen igjen og la de ligge fem minutt der før maten serveres.
Med mindre jeg treffer på kjøtt fra et stressdyr, så blir dette garantert mørt, saftig og godt. Kjøtt fra stressdyr kan aldri bli en mør biff uansett hva man gjør, dessverre.