Tråd: Ang. kalium
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-11, 23:41   #1
Bissen
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Østfold
Bissen er på en erverdig vei

Ang. kalium

Jeg startet med lavkarbo for 3 uker siden, mine erfaringer så langt er helt fantastisk. Jeg startet med dette pga at jeg først og fremst ville ned i vekt, men var veldig skeptisk da jeg har hatt høyt blodtrykk og går på medisiner for dette.
Mitt høye blodtrykk er det ingen som skjønner seg på, det ble oppdaget for alvor var jeg gravid med 1. mann og var godt trent og normalvektig, heller tynn. Jeg har blitt undersøkt for eventuelle underliggende årsaker, men de har ikke funnet noen.

Etter å ha lest og satt meg inn i lavkarbo så håper jeg nå å kunne slutte med blodtrykksmedisin på sikt...det ville vært fantastisk.

MEN, min bekymring er at jeg ser at jeg har vanskelig for å få i meg nok kalium, legger inn på diett.no.
Jeg har tenkt på å kjøpe tilskudd, men når jeg sjekker på felleskatalogens sider og DRUID(interaksjoner) kommer det en varseltrekant med fare for hyperkalemi når jeg legger inn de medisinene jeg bruker og kalium.
Er dette egentlig reellt når jeg ikke får i meg nok via kost?
Jeg spiser brokkoli, tomat, nøtter og spinat hver dag men kommer ikke opp i mer enn ca 40 %

Jeg vet at dette er ett litt spesielt spørmål ,og kanskje burde ta dette til legen, men prøver alikevel.

Bissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat