Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-11, 12:56   #20
Vegard L
Medlem

Medlem siden: Nov 2010
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Store mengder vann er skadelig

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg drikker masse fordi jeg tygger tyggis som er søtt og gjør meg tørst. Dessuten synes jeg det er så koselig med te i store termokopper med soyamelk i. Drikker mange slike som rommer 5 dl daglig og i tillegg drikker jeg vann. Har aldri gulpet pga mye væske. Mye mat er verre. Om det skulle være skadelig skulle ihvertfall jeg være den første som svimte av, men det har jeg ikke gjort. Jeg skal sjekke meg hos legen når jeg får time, så får vi se. Jeg tar en del ekstra tilskudd så det er mulig alt er fint.

Problemet med å drikke vann er, som flere har nevnt, at saltinnholdet i kroppen kan tynnes ut slik at konsentrasjonene blir for lave.

Når du drikker litervis med te med melk i, så får du nok også i deg en del elektrolytter i samme slengen. Får du i deg en del elektrolytter i maten du spiser, så er det ikke noe problem.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat