Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-11, 23:33   #1
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Har dere opplevd dette?

Jeg ligger vel nokså lavt i karboene til tider (lavt for south beach dietten å være å ikke ketolyse generellt). Spiser masse grønnsaker og løk og klarer meg med det. Men noe som er så veldig rart. Hvis jeg en dag eller en periode spiser mindre mat, mindre karbo så blir humøret mitt dårlig. Jeg som er kjent for mitt gode humør blir skikkelig irritert. Da blir jeg småhissig og irritert for den minste ting. Jeg bruker ikke være sånn jeg.
MEN hvis jeg spiser litt karbo så blir humøret bra igjen. Alt er fantastisk og rosenrødt. Energien er på topp og jeg rydder huset på null komma niks. Sure unger bryr meg ikke. Da bare smiler jeg.
Det virker faktisk som at hvis jeg når en magisk karbo grense så skjer dette her. Har noen av dere det på samme måten?

Jeg syns det er vanskelig å treffe den grensen hele tiden. For dagene og lystene er forskjellig så det varierer jo litt hvor mye jeg inntar liksom. Men jeg merker fort på humøret at her kan jeg spise litt mer. Syns det er litt nifst jeg. Nesten som en rus. Ingenting påvirker meg og alt er bare fryd.

Det kan vel ikke ha noe med blodsukkeret å gjøre, for jeg kan spise masse mat men ingen effekt. Tilfører jeg litt karbo så skjer det.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat