Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-11, 18:27   #2
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kostilskudd fra USA

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Norge har håpløse regler og jeg har vert i kontakt med legemiddelverket flere ganger.. I forhold til import av kalsium fra usa da jeg ikke vil ha de som er her i norge pga fyll stoffer o.l.

Jeg "oppdaget" et "hull" i regel verket. Kalsium citrat står ikke oppført som legemiddel, kun noen andre former av kalsium.

Jeg sente derfor en ny mail til legemiddelverk damen og fikk følgende svar:

"Når en døgndose overstiger kalsium 1500 mg og magnesium 600 mg blir det ansett som
legemiddel i Norge.
Legemiddel kan man ikke som privat person importere fra land utenfor EU/EØS."

Hvordan skal jeg tolken den?
Er det da OK å bestille kalsium citrat?

Jeg tipper det avhenger av hva som er anbefalt dagsmengde i boksen din. Altså mengden kalsium du får i deg om du spiser anbefalt dagsmengde...