Sv: Slankere: Synes dere det er lett?
Nå holder ikke jeg på med ketolyse, men kan vel svare litt mer generellt. For meg er det samma pokker om en diett er lett å holde seg til eller ei. Jeg kan godt spise ketolyse, rase ned. Hurra for det, men du kan gi pokker på at det kommer til å gå opp igjen. Hvorfor? Jo fordi at jeg, som sååååå mange andre, slenger meg inn i en slankekur med en tanke i hodet: jeg skal gå ned så og så mye og da blir det fint gett. Da er jeg slank og frisk. Også: ååååh, det er så lett å leve på dette kostholdet altså. Jeg er mett, hodepinen er borte, jeg er glad, nå blir det bra.
Men newsflash. Man ble overvektig av en grunn. Som oftest av flere grunner. Er det 100% fysisk så kanskje kostholdet er en reddende engel for alltid. Men ofte er det flere årsaker. Jobber man ikke med de årsakene i tillegg til kostholdet, kommer man i 95% av tilfellene til å gå opp igjen. Kanskje ikke om et år, kanskje ikke om to, men en eller annen gang.
Blir egentlig litt trist å se fokuset som dominerer her på akkurat bare kostholdet.. Alle som bare blir helt forelsket i hvor enkelt det er å holde seg til ketogene dietter også er det liksom ordna? Nei, det funker ikke sånn desverre. Vi ser det her også. Folk som går ned, blir berømt i lange baner for hvor flinke de har vært, men det er maaaange av dem som kommer tilbake, like tung som når de startet og må på`n igjen. Det er ingenting galt i det, det er fullstendig normalt og egentlig det eneste naturlige, når man overhodet ikke har hatt noe fokus på det som ligger bak.
Det finnes selvfølgelig unntak.
DET MENTALE MÅ FÅ MER FOKUS. Både her inne og der ute..