Sv: Mer karbo i forbindelse med løp? Mangler eksplosivitet ...
Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.
siden kroppen i den fasen er veldig avhengig av glykogenlagrene for å prestere, lurt å ha fulle lagre før 400 m f.eks På langdistanse\utholdenhet har dette svært lite å si og man kan klare seg meget bra på strikt lavkarbo siden energi fra fett kommer inn i bildet, noe det i svært liten grad gjør på sprint.
Det gjorde meg i allefall litt klokere
Har på en måte vært redd for å tukle med karber i tillegg for jeg lurte på om kroppen da ville foretrekke disse istedenfor fettet - for så å "glemme" hvordan den benyttet fettet som energi når det var tomt for kh..
Har forsøkt litt nå og blir absolutt ikke klokere. Forsøkte med karbo boost samme dagen som jeg løp 7-8 km, det gikk veldig bra. Følte meg sprek og veldig opplagt. Samme dagen etter med litt mindre kh. Så to dager med lavkarbo - og litt karbo igjen før et løp som var på søndag. DET gikk dårlig.
Bena ville bare ikke løpe fort. De ville jogge. Eller GÅ.
I tillegg fikk jeg gnagsår. Noe jeg aldri har fått av dette skoparet tidligere. Tydelig at jeg løp på en veldig rar/feil? måte. Men, man lærer...
Lørdag er det birken og jeg gleder meg som en unge! Håper bare føttene leges innen den tid. Går med hawaiianas hele dagen for mest mulig luft til gnagsårene 
I går og i dag var jeg på spinning med èn sykkelsko og èn hawaiianas for å holde beina i gang. hihi 
Har også tenkt litt på dette med å trene litt mer variert. Kanskje det vil få meg til å løpe fortere. Har tidligere bare "løpt".
Litt i intervaller, men mest "naturlige intervaller" etter terreng og musikk. Vil så gjerne løpe fortere på mitt neste løp!
Derfor blir det litt mer spinning og styrke fremover - så får vi bare se..
Merket på spinningen at det skulle mye til før jeg ble ordentlig sliten i pusten - mens lårene fikk kjørt seg rimelig greit.
Jaja. Nok meg, jeg og mitt. Takk for gode svar!
Tror jeg satser på lavkarbo frem og under birken også. Kanskje litt mer karber løpsdagen, men ingen "boost".
Og sikkert en banan mot slutten hvis jeg føler jeg går tom. Men det skal vel litt til.. Vi får se 
|